fbpx

סיור 26 | אמדוקס

‏‏סיור 26 - אמדוקס - הגילדה - האקו-סיסטם הביטחוני של ישראל - אורי גרנות

 

הסיור ה-26 של הגילדה התקיים בתאריך 14.03.24, ובמסגרתו כ-50 משתתפים (תפוסה מלאה) ביקרו בקמפוס הראשי של אמדוקס.

אמדוקס היא חברת היי-טק בינלאומית, בשווי של 10+ מיליארד דולר, בפריסה של כ-80 אתרים ברחבי הגלובוס, אשר מאכלסים 26,000+ עובדים.

הקמפוס החדש של אמדוקס ישראל הוא מתחם בניינים גדול ומרשים, שמגלם גם אתגרים ביטחוניים רבים ומורכבים, בכל שלב במשך הקמתו – התכנון, הבנייה, האיכלוס והשגרה.

הסיור נפתח בחלון התכנסות, ארוחה ונטוורקינג, והמשתתפים קיבלו הזדמנות לחזק ולחדש קשרים קיימים, ולייצר קשרים חדשים.

תוכנית התוכן נפתחה בהרצאה מאת המארח, אורי גרנות, מנהל הביטחון הגלובלי של אמדוקס, אודות 'ביטחון אמדוקס'.

אורי סקר את תהליך הבנייה מהיסודות של תחום הביטחון באמדוקס, החל משנת 2011 בה מונה לתפקיד, ושיתף במהלכים שבזכותם הצליח לבסס יחידה דומיננטית, מרובת תחומי אחריות, סמכויות ויכולות, אשר ממוצבת היטב גם ברמה הפנים ארגונית. בנוסף, אורי הציג שורה של כלים בפיתוח פנים ארגוני, שמספקים לביטחון יכולות שליטה ובקרה מרשימות ברמה הגלובלית, ומאפשרים לנהל אופרציה ביטחונית צמודה גם בפריסה ובמשימות בסדרי גודל של אלפי אובייקטים מאובטחים בכל דקה נתונה.

אחריו, הרצאה מאת מוטי גבאי, סמנכ"ל חטיבת האבטחה של בן ביטחון, אודות 'שותפות מנהל ביטחון – חברת אבטחה'.

מוטי החל את דרכו בשורות ביטחון אמדוקס, ובמרוצת השנים זכה לקידום והשתלב בתפקיד ניהולי בכיר בחברה אשר מספקת לה שירותי אבטחה – בן ביטחון. הזווית הייחודית שלו, כמי שחווה את השותפות הזו משני הצדדים, הן כלקוח והן כספק, איפשרה לו להציג את חשיבותה ואת פירות הצלחתה. ההתקשרות בין אמדוקס לבין בן ביטחון היא ארוכה ורצופה מאז שנת 2012, ומלמדת אודות היחסים שנבנו, התפתחו והתחזקו במרוצת השנים.

מוטי הציג את אבני הדרך במשך שותפות זו, לרבות האתגרים הרבים שהיו מנת חלקם בה – כניסה לפרויקט, הקמה של המוקד הגלובלי, כניסה של מנהל ביטחון ישראל חדש, מגפת הקורונה, הקמה של הקמפוס החדש, ואפילו המלחמה שפרצה בחודש אוקטובר 2023, בשבת השחורה. מקרה בוחן זה מלמד שהקשר בין מנהל הביטחון לבין חברת האבטחה יכול לייצר דינמיקה ומנגנון שיש בהם כדי להפיק תוצר משותף ברמה גבוהה, שרק הולך ומשתבח ככל שהוא מתחזק ומשתדרג, ויותר מכך, יש בהם כדי לשפר את הקשרים של כל אחד מהצדדים גם בנפרד, בהתקשרויות מקבילות, שהרי הלמידה שלהם מהקשר הזה מיושמת גם בהן.

ההרצאה השלישית והאחרונה הייתה מאת ירון טריגובוף, מנהל ביטחון ישראל ו-EMEA של אמדוקס, אודות 'פרויקט ההקמה של הקמפוס החדש'.

ירון הציג את פרויקט ההקמה של הקמפוס החדש, את התכנון שקדם לו ואת הבלת"מים שהתרחשו במהלכו, זאת תוך כדי האחריות לאבטח במקביל את הן את הקמפוס הישן והן את אתר הבנייה, ובשלב מסוים, להתחיל באיכלוס ראשוני של קומות ובניינים במתחם, תוך כדי הבנייה. האתגרים היו רבים, הפתרונות היו יצירתיים, והלקחים שהופקו והוצגו הם פרקטיים וחשובים, וישרתו את כל אחד מהמשתתפים שיזדמן לו פרויקט הקמה בהמשך.

בסיום ההרצאה, ירון הוביל את הקבוצה לסיור במתחם הקמפוס החדש, שהתחנה המרכזית בו הייתה מוקד הביטחון הגלובלי. ירון הציג את המוקד ואת שלל תפקידיו, ביניהם כאלה שפורצים את גבולות הגזרה של האבטחה הקלאסית.

תודות

הגילדה מבקשת להודות למארח, אורי גרנות, מנהל הביטחון הגלובלי של אמדוקס, ולמנהלים תחתיו, ולשותפה, בן ביטחון, אחת מבין נותנות החסות של הגילדה, אשר יזמה את החיבור הראשוני ותמכה את הסיור, הן בתוכן והן באירוח.

אלבום תמונות
סקירות הסיורים הקודמים:
משוב
1070

תגובה חדשה