fbpx

סיור 13 | הרכבלית חיפה

‏‏סיור 13 - הרכבלית חיפה | הגילדה - הבית של מנהלי הביטחון בישראל

 

הסיור ה-13 של הגילדה התקיים בתאריך 26.04.22, ובמסגרתו 20 משתתפים (תפוסה מלאה) ביקרו ברכבלית חיפה.

הרכבלית חיפה (כבל אקספרס) הוא רכבל התחבורה הציבורית הראשון בישראל, במסלול באורך 4.4 קילומטרים, המקשר שש תחנות בין מרכזית המפרץ לבין אוניברסיטת חיפה.

אחרי שנים של תכנון ובנייה, הרכבלית נפתחה רשמית בימים אלו (11.04.22), ולראשונה נכנסה לשימוש מסחרי.

הרכבלית, בהיותה כלי חדשני וייחודי, היא פרויקט מורכב גם בהיבט הביטחוני אשר דרש תכנון אבטחתי מאפס, לרבות כתיבה של פריט רישוי חדש ומותאם.

בנוסף, הרכבלית הוקמה בסמוך למושאי אבטחה שכנים, הרכבת והקניון, ובין תחנותיה מושאי אבטחה נוספים, הטכניון והאוניברסיטה. לפיכך, נדרשות גם התאמות רבות וסנכרונים שוטפים ביניהם.

במהלך הסיור, הגילדאים קיבלו סקירה מקיפה אודות האפיון, התכנון וההקמה של פרויקט האבטחה של הרכבלית, וזכו לראות את היישום בשטח.

השלב הראשון הוקדש להתכנסות ולהיכרויות בין המשתתפים, והיה הזדמנות ליצור קשרים וחיבורים חדשים.

בשלב השני התקיים שיח פתוח ומלמד בנושאים כגון שרשרת הפיקוד לאור ריבוי הגורמים הרלוונטיים (הרכבלית, חברת הניהול, חברת האבטחה, המשטרה וכו'), טריטוריה ביטחונית לאור ריבוי המושאים המאובטחים בתא שטח אחד, מוקד הביטחון, מגבלות הגנת הפרטיות ורבים נוספים.

בשלב השלישי והאחרון, הקבוצה יצאה מחדר הישיבות לביקורים פיזיים בתחנה המרכזית, במוקד הביטחון של הרכבלית, ובקרונות הרכבלית מהתחנה הראשונה לתחנה האחרונה. בהקשר זה, נוסיף שהשימוש ברכבלית היא חוויה מהנה ומרשימה, ומהקרונות ניתן לראות את חיפה נפרשת מזווית גבוהה וחדשה. מומלץ ביותר.

בסיום הסיור, קבוצה מבין המשתתפים המשיכה לארוחת צהריים משותפת.

תודות

הגילדה מבקשת להודות לגילדאים המארחים: הלל ברפי, מנהל הביטחון הראשי של נתיבי איילון, לצד אמיר חוסייסי, מנהל הביטחון של מרכזית המפרץ והרכבלית.

אלבום תמונות
סקירות הסיורים הקודמים:

הסיור הבא (14) יתקיים בתאריך 23.05.22, ברכבת הקלה בירושלים. הזמנה תפורסם בשלוחות הגילדה בקרוב.

משוב
820

תגובה חדשה