fbpx

סיור 08 | משכן הכנסת

סיור הגילדה 08 - משכן הכנסת - ברק מרקוס

 

הסיור השמיני של הגילדה התקיים בתאריך 21.10.21, ובמסגרתו ביקרנו במשכן הכנסת.

ראשית, נציין שהסיור התקיים הודות לנחישותם ולסבלנותם של עופר גרינבוים, רכז התוכן של הגילדה, ושל עובד גולן, אשר במשך חודשים ארוכים התמידו בבקשות ובניסיונות, וחרף הבירוקרטיה והקורונה הצליחו להשלים את התיאום.

הסיור במשכן הכנסת התחיל בסקירה של קורות הכנסת ומקומה בדמוקרטיה ובציבוריות הישראלית, ביקורים במליאה ובאולמות, והמשיך והתמקד בסקירה של היבט האבטחה של המתחם, בהיותו סמל מדינה אשר נתפס כמטרה אטרקטיבית.

במהלך הסיור, למדנו אודות קשת האיומים הרחבה איתה נדרש משמר הכנסת להתמודד, ואודות קשת השיקולים הרחבה אותה נדרש לתכלל בכדי לקיים את משימתו זו. תוכן זה יהיה חסוי במסגרת סקירה זו מהסיבות המובנות.

בחלק האחרון של הסיור, זכינו לסקירה אודות משמר הכנסת מאת יוסי גריף, קצין הכנסת הנוכחי אשר מסיים את תפקידו בקרוב, אחרי קדנציה ארוכה ומרשימה בת 11 שנים בה הוביל שינויים בתפיסת האבטחה וחיזק את משמר הכנסת.

יוסי גריף שיתף את הגילדאים מניסיונו ומתובנותיו, ואף תיבל את הדברים באינספור מקרים שחווה במרוצת השנים, בדיסקרטיות ובממלכתיות הראויה. בנוסף, יוסי פתח הסקירה לשאלות ולדיון, ובמהרה הנחה שיח רב משתתפים מרתק ומהנה.

בסיום הסיור, הקבוצה נשארה בחניון הכנסת לסשן נטוורקינג קצר והחלפת טלפונים, וחלקה אף המשיך לארוחת צהריים משותפת.

תודות

הגילדה מבקשת להודות למארחים: יוסי גריף, קצין הכנסת, ואלון בן דוד, קצין המודיעין של משמר הכנסת. בנוסף, למתאם: עובד גולן, יועץ מהימנות.

משתתפים

אבי (אמיל) בכר, אלון חן, אלעד קזס, אנדריי גרודנוב, ברק מרקוס, גיא אורון, גלעד שמואל, דני בר און, יואב אטיאס, יוני זך, ישי סליג, ישראל אוחנונה, מאור בונין, ניר בצלאל, עדן בן עמי, עובד גולן, עופר גרינבוים, רז פרץ, שחר גולדברג, שי זר.

אלבום תמונות
סקירות הסיורים הקודמים:
משוב
541

תגובה חדשה