fbpx

מפגש מיקוד 05 | רפואה טקטית

מפגש מיקוד 05 - רפואה טקטית, בשיתוף סייפגארד מדיקל | הגילדה - הבית של מנהלי הביטחון בישראל

סיקור מפגש מיקוד 05 – רפאה טקטית, בשיתוף Safeguard Medical.

 

– – – – – – – – – –

 

הגילדה צומחת בקצב מהיר.

הקהילה מונה, נכון להיום, כ-1,400 מנהלי ביטחון ותחומים משיקים, והיד נטויה.

לפיכך, לצד הקהילה הגדולה וההטרוגנית, הגילדה החלה בהקמה של קהילות משנה מצומצמות והומוגניות, שהגילדאים בהן חולקים את אותה נישה.

בהתאם, הגילדה תוכל לייצר להם קשרים ותכנים שמתאימים וממוקדים להם.

מפגש מיקוד הוא מפגש גילדאים פיזי שמוקדש לאחת מבין קהילות המשנה או לתחום ספציפי, ובו מוצגים תכנים רלוונטיים להם בלבד.

בשיתוף Safeguard Medical, חברה גלובלית מובילה בתחום הרפואה הטקטית, המספקת ציוד והדרכות, התקיים מפגש מיקוד 05 – רפואה טקטית.

רפואה טקטית היא הטיפול הרפואי הראשוני, הניתן מיידית בזירת ההתרחשות, בהתאם לדחיפות המצב.

בהקשר זה, אחד החיבורים המתבקשים ביותר הוא בין האבטחה לבין הרפואה, שהרי במקרים רבים צוותי האבטחה הם המגיבים הזמינים הראשונים בשטח, ובכוחם לצמצם נזקים פיזיים ואף להציל חיים.

במסגרת התפיסה המרחיבה לגבי מנהלי הביטחון ויחידות הביטחון בגופים השונים, ישנה הבנה שהוספת תחומים וכלים רלוונטיים, יכולה לחזק את הביטחון, את מנהל הביטחון, את צוות האבטחה, ואת מיצובם הארגוני.

 

– – – – – – – – – –

 

המפגש התקיים בתאריך 28.06.22, והתארח במבשלת בירה אלכסנדר.

הביקוש להשתתפות במפגש היה גבוה, ונכחו בו מנהלי הביטחון של גופים מובילים בישראל, כגון משרד החוץ, המשרד לשיוויון חברתי, גב ים, מוטורולה, NICE, הרכבת הקלה ירושלים, מוזיאון אנו (בית התפוצות), מלון ממילא, צור יצחק, ואחרים.

החלק הראשון של המפגש הוקדש להתכנסות ולהיכרויות בין המשתתפים.

בסיום הנטוורקינג בין המשתתפים, דברי פתיחה קצרים מאת שי זר, מייסד הגילדה, ומאת שם שריקי, מנהל חטיבת ההדרכה של סייפגארד מדיקל.

החלק השני הוקדש להרצאות קצרות:

ההרצאה הראשונה, 'בין אבטחה לבין רפואה טקטית' מאת ליאור יעקובוביץ, מנהל ויועץ ביטחון, אשר הציג את החיבור בין התחומים מניסיונו האישי בתפקיד מנהל הביטחון הימי של נובל אנרג'י, באסדות הגז. ליאור הדגיש את חשיבות התגובה הראשונית במצבי חירום, ולצורך ההמחשה אף הציג מקרה אמת.

ההרצאה השנייה, 'אבטחה ורסטילית' מאת שי זר, סמנכ"ל כלבי אשמורת, אשר הציג את קשת התפקידים הרחבה אליה נדרשת האבטחה הארגונית, אשר במקרים רבים חורגת מתפקיד הליבה המקורי, בראייה מכילה, ובהבנה שיש בה כדי לחזק את הביטחון כיחידה ארגונית ולשפר את מיצובו הפנימי. בהרצאתו, שי המליץ להכיר במורכבות המציאות הארגונית ולאמץ תפיסה חדשה – הרחבה של סל הכלים ושל קשת השירותים.

ההרצאה השלישית, 'ניתוח תרחישי אמת', מאת אדי ורשילובסקי, המנהל הקליני של סייפגארד מדיקל, הוקדשה לניתוח שורה ארוכה של מקרי אמת, בישראל ומחוצה לה, בהם נדרשה, ובחלקם אף יושמה, רפואה טקטית. אדי הקרין סרטונים והדריך את הצפייה בהם, תוך מיקוד ביכולות הטקטיות שהיו בידי קורבנות המקרים או בידי סביבתם הקרובה כדי לצמצם נזקים ואף להציל חיים.

בהמשך, שם שריקי, מנהל חטיבת ההדרכה של סייפגארד מדיקל, הציג את פתרונות החברה בתחום הרפואה הטקטית, לרבות הדרכות וציוד, אשר יכולים לשרת כל ארגון וכל צוות אבטחה, בהתאמה ובמידה לאופיו ולסיכונים איתם הוא נדרש להתמודד. שם סיפר אודות קורותיו בתפקיד לוחם וחובש בצה"ל ובמשטרה, לרבות מקרים בהם חווה בזמן אמת את הצורך במתן טיפול רפואי ראשוני בזירות שונות.

יש לציין, טווח הפתרונות בתחום הרפואה הטקטית מקנה לכל ארגון ולכל צוות אפשרות לבחור את ההדרכה והציוד המתאימים לו, החל מהדרכות בסיסיות, חד יומיות, למאבטחים, אל קורסים מתקדמים, ומציוד אישי סטנדרטי למאבטח (כגון תחבושת אישית), אל ציוד חירום שיהיה ברשות הארגון למקרה הצורך.

החלק השלישי והייחודי ביותר במפגש היה הדרכה והתנסות. בחלק זה, אדי ושם הציגו בפני הקבוצה בובת אדם בגודל מלא, אשר מדמה קורבן דימומים, שברים וכוויות, והמשתתפים הוזמנו לתת לה טיפול רפואי ראשוני תוך שימוש בציוד שסופק להם. החוויה המציאותית הותירה רבים מהמשתתפים מרותקים, ובזכות ההסברים של אדי ושם תוך כדי תרגול ניסיונות ההצלה, הומחש הצורך הקריטי בהקניית יכולות רפואיות טקטיות גם לכוחות האבטחה שבשטח.

ראוי להוסיף, בין החלקים ובסיום המפגש, הקבוצה נהנתה מאירוח אדיב ונדיב שכלל ארוחת צהריים מפנקת ונהרות של בירה מקומית.

הגילדה, בשם הקהילה, מבקשת להודות למארחת, Safeguard Medical, בזכות מפגש המיקוד המלמד והמהנה. תודות מיוחדות לשם שריקי ולאדי ורשילובסקי, אשר היו היוזמים והמובילים של המפגש, לרבות בהיבטי התכנון הלוגיסטי והתוכני.

לאור הביקוש הגבוה לתוכן זה ולאור הצלחת המפגש, הגילדה בטוחה שתהיה לו המשכיות.

להתראות במפגש המיקוד הבא.

 

מפגשי המיקוד של הגילדה:
משוב
120

תגובה חדשה