fbpx

סיור 10 | עיריית תל אביב יפו

‏‏סיור הגילדה 10 - עיריית תל אביב יפו - הבית של מנהלי הביטחון

 

סיור 10 של הגילדה התקיים בתאריך 09.12.21, ובמסגרתו כשלושים משתתפים ביקרו בעיריית תל אביב יפו.

אחרי סיורים רבים ומגוונים, בהם ביקרנו בשורה ארוכה של ארגונים מנישות שונות, בחרנו לקיים סיור ברשות מוניציפלית גדולה ולזכות בהיכרות של נישה חדשה ומסקרנת.

תל אביב יפו היא העיר השנייה בגודלה בישראל, והמטרופולין המרכזי בה. כחצי מיליון תושבים מתגוררים בה, ופי כמה וכמה נכנסים אליה ויוצאים ממנה מידי יום, בהיותה המרכז הכלכלי והתרבותי הגדול במדינה.

בנסיבות הללו, העירייה מחויבת להקצות תשומות רבות גם בהיבט הביטחון והחירום, שהרי קשת התחומים בהם היבט זה נדרש הוא רחב ובהתאם גם האיומים והסיכונים. היטיב להציג זאת הדובר הראשון, מר חיים גורן, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, אשר סקר בפנינו את התפיסה הביטחונית המלווה אותו כנציג הציבור, ואת השותפות בינו לבין אגף הביטחון.

במסגרת סיור הגילדה בעירייה, אשר הוביל סגן מנהל אגף הביטחון, חנן פרץ, פגשנו שורה של מנהלים אשר הציגו בזה אחר זה את תחום אחריותם והאירו סוגיות הקשורות בו – ביטחון שוטף, חירום, מוקד שליטה, מוסדות חינוך, אירועים המוניים וכו'.

אל"מ (במיל') רונית לב, מפקדת יקל"ר תל אביב בפיקוד העורף, הציגה את השותפות בין הצבאי לאזרחי בתחום המוכנות לחירום, תוך כדי אנקדוטות מסיפורה האישי. רונית הרחיבה לגבי האתגרים המיוחדים של השנתיים האחרונות – נגיף הקורונה ו'שומר החומות'.

אחריה, גיא לביד, סגן מנהל מוקד השליטה, ונתנאל משה, מנהל מחלקת החירום, הציגו זוויות משלהם אודות אגף הביטחון. שניהם הצליחו לחזק את ההבנה לפיה הכינוי 'מדינת תל אביב' הוא נכון במובנים רבים – הן בכמות ובמורכבות המשימות והן בגודל התקציבים הנדרשים לתחזוקה שוטפת של כוח האדם, הכלים הטכנולוגיים, הדרישות הלוגיסטיות וכו'.

במקביל, הסיור היה הזדמנות לראות מקרוב התנהלות וניהול של מחלקה גדולה ושל צוות רחב, בתוך שגרה ייחודית, מאתגרת ואינטנסיבית. זה היה מקרה בוחן מצוין בהקשר שילוב הביטחון כיחידה ארגונית אינטגרלית.

ראוי לציין את ההתרשמות הרבה של המשתתפים מהתנהלות הביטחון בעיריית תל אביב יפו, בראשות חנן פרץ, אשר הצליח לבנות ולגבש סביבו קבוצה חזקה של קב"טים (וחשוב להדגיש – ביניהם שש קב"טיות. שילוב כוח נשי במספרים שוויוניים), כולם מומחים בתחומם, אשר במאמץ משותף נכונים לכל אתגר ואף שמחים לקראתו. התשוקה והלהט של המנהלים ביחידה ניכר מדבריהם, ומגאוות היחידה שנלווית אליהם.

בסיום, זכינו לתצפית מרשימה מגג העירייה.

תודות

הגילדה מבקשת להודות לגילדאים המארחים, חנן פרץ, איציק צ'יפרוט ודוד קרקובר.

אלבום תמונות
סקירות הסיורים הקודמים:
משוב
670

תגובה חדשה