fbpx

פרסי הגילדה 2023 – הזוכים

פרסי הגילדה 2023

הכנס השנתי של הגילדה 2023 התקיים בתאריך 26.12.23, ובמסגרתו התקיים גם טקס פרסי הגילדה, במסורת זו השנה השלישית.

מוטיב ראשי בחזון הגילדה הוא פיתוח סטנדרטיזציה בלתי פורמלית בתחום ניהול הביטחון. בהמשך לכך, הגילדה רואה בכנס השנתי שלה הזדמנות להוקיר ולתמרץ מצוינות, חדשנות וחותם בתחום, ובמקביל לייצר אפיק נוסף של שיתוף, למידה והזנה הדדית בין הגילדאים בקהילה.

במשך חודשיים שלמים הגילדה פתחה בפני הקהילה את האפשרות להגיש המלצות, ולאורן צוות השופטים הרחב התכנס לדיון ממושך ומנומק שבו נבחרו הזוכים בקטגוריות הראשיות – פרס המצוינות, פרס החדשנות המתודית, פרס החדשנות הטכנולוגית ופרס החותם (אשתקד כונה פרס הקריירה).

הזוכים הוכרזו בטקס פרסי הגילדה, במסגרת הכנס השנתי, מפי המנחה אלון בן דוד ובפניהם של מאות משתתפים. הזוכים קיבלו לידיהם את פסלון ההוקרה היוקרתי, ובמהלך השנה הקרובה יזכו גם לסיקור ולחשיפה באקו-סיסטם הביטחוני, דרך אתר הגילדה, שלוחותיה ושותפיה.

היות שזוהי השנה השלישית שבה מתקיים הטקס, ובכנס השנתי משתתפים בין היתר גם רבים מבין הזוכים בשנתיים הקודמות, וגם רבים מבין צוות השופטים, שמחנו לתת להם את הזכות למסור את הפסלונים לזוכים. הגילדה רואה בכך הזדמנות לתת במה נוספת לגילדאים מובילים, ולהציג, ברמה הסמלית, את ההמשכיות והשותפות הבין-גילדאית שחשובה לנו בבניית הקהילה, ובכלל בפיתוח ובקידום תחום ניהול הביטחון. לצידם, כיבד את הזוכים גם מייסד הגילדה, שי זר.

 

הכנס השנתי של הגילדה 2023 - פרסי הגילדה - אלון בן דוד

אלון בן דוד

 


מגן הוקרה | משה אדרי

הגילדה, בשם מנהלי הביטחון של ישראל, מבקשת להודות לתת ניצב בדימוס משה אדרי, ראש חטיבת האבטחה אשר סיים את תפקידו לאחרונה.

במהלך כהונתו גילה קשב רב ופתיחות גבוהה לקהילה, ראה בה שותפה לדרך, וחתר בנחישות, ביצירתיות ובהתמדה לקידום תחום ניהול הביטחון בישראל.

הכנס השנתי של הגילדה 2023 - פרסי הגילדה - משה אדרי

משה אדרי

 


מגן הוקרה | ניסן דה-קלו

גם בפרק זה היה חשוב לנו לציין את השבת השחורה ואת המלחמה שמרחפות סביב הכנס השנתי. גילדאים רבים, בהיותם אנשי ביטחון, היו אז בקו האש וחוו את הקרבות אישית. רבים מאיתנו איבדו משפחה, בית, חברים, קהילה.

ניסן דה-קלו, בימים כתיקונם מנהל ביטחון בדור אלון, ובמקביל סגן הרבש"צ של הקיבוץ נחל עוז, אשר היה אחד המוקדים החמים ביותר במהלך השבת השחורה, וחברים רבים בו נרצחו ונחטפו, היה בקו האש. היה ולחם.

בשם מנהלי הביטחון של ישראל, הגילדה מבקשת להוקיר את התנהלותך במהלך השבת השחורה, במסגרת אותו יום קרב ארוך ואינטנסיבי, גילית גבורה, נחישות ומנהיגות, ולצד חבריך וכוחות ביטחון חוברים, היית שותף בהצלתם של רבים.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - ניסן דה-קלו

ניסן דה-קלו

 


פרס ההרצאה 2023 | דימה מוטל

פרס ההרצאה ניתן בהוקרה לגילדאי אשר שיתף מניסיונו ומתובנותיו במתן הרצאה במסגרת הגילדה.

הזוכה: דימה מוטל, סגן מנהל הביטחון של פלייטיקה.

דימה הרצה בפני הקהילה במסגרת מפגש המיקוד בקרות כניסה שהתקיים בחודש יולי 2023, בשיתוף HVI ו-Hikvision.

בהרצאה, דימה הציג את קמפיין מודעות העובדים היצירתי שהובילה יחידת הביטחון של פלייטיקה, שבזכותו הצליחה להנגיש דגשים ביטחוניים חשובים למאות עובדי חברת הייטק, ולגייס אותם דרך השפה שהם מדברים ומבינים.

דימה הוא דוגמה למנהל ביטחון שחי את הארגון, מאמץ את זהותו ומדיניותו, ומפגין את היוזמה ואת הגמישות המחשבתית שמאפשרת לו לקדם את מיצובו בו.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - דימה מוטל

דימה מוטל

 


פרס הפודקאסט 2023 | שחר גולדברג

פרס הפודקאסט ניתן בהוקרה לגילדאי אשר שיתף מניסיונו ומתובנותיו במסגרת פרק פודקאסט מבית הגילדה.

הזוכה: שחר גולדברג, מנכ"ל כלבי אשמורת.

שחר, אשר הכיר את הגילדה הרבה לפני שזה היה שמה, בימים שבהם היא הייתה רק מחשבה בראשו של המייסד, שי זר, היה אחד מבין שותפי הדרך בשלוש שנותיה הראשונות.

בין היתר, שחר היה המנחה השותף בפודקאסט הראשון מבית הגילדה – בלמ"ס, והשתתף בכל פרקיו הראשונים, החל משלב פיתוח הקונספט אל שלב ההקלטות באולפן. שחר תרם רבות בהפקת הפודקאסט בלמ"ס, ובשנה האחרונה, רוחו מרחפת בהקלטות גם כשקולו חסר בהן.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - שחר גולדברג

שחר גולדברג

 


פרס הסיור 2023 | סודהסטרים

פרס הסיור ניתן בהוקרה לגילדאי, לארגון או לפרויקט, אשר יזם והוביל אירוח של סיור לימודי במסגרת הגילדה.

הזוכה: סודהסטרים, באירוח ובהובלה של עודד גלעד, מנהל הביטחון הגלובלי.

אחת לחודש, מידי חודש, הגילדה מארגנת סיור שטח פיזי באתר מאובטח אחר, לרוב הודות לאירוח או לתיווך של גילדאי.

הגילדה רואה בסיורי השטח הזדמנות להכיר ארגונים ופרויקטים שונים ומגוונים, להיחשף לתפיסות ולתוכניות אבטחה שונות ומגוונות, לשתף בניסיון ובתובנות בין קולגות, וגם להכיר חברים חדשים ולייצר קשרים וחיבורים.

סיור הגילדה בסודהסטרים התקיים בחודש ינואר 2023. במסגרתו, המשתתפים זכו לקבל סקירה אודות החברה תוך מתן דגש ליישום המדיניות החברתית הייחודית שלה, לרבות שילוב מוצלח של אוכלוסיות רבות ומגוונות, ביניהן, בדואים תושבי הסביבה, פלסטינים ממזרח ירושלים ואסירים מבית הסוהר אלה.

אחריה, למדנו אודות הדרכים שבהן אותה מדיניות חברתית ייחודית מייצרת אתגרים ביטחוניים. עודד הציג בפתיחות את תחומי אחריותו, את התפיסה המנחה אותו, את ארגז הכלים המשמש אותו, ואת ההכרח להתנהל בגמישות מחשבתית וביצירתיות טקטית בניסיון לאפשר את קיום חזון ומטרות החברה תוך כדי התמודדות מול האיומים שהיא מייצרת.

בהזדמנות זו, תודה רבה גם לחברת מגלקום, אחת מבין נותנות החסות של הגילדה, אשר הייתה שותפה בהפקת הסיור ונציגה הציג את טכנולוגיות האבטחה שהותקנו במתחם, לרבות תוכנת השו"ב, ולחבר הקהילה שלמה בוימייסטר, יועץ ביטחון וחירום, מומחה בתחום הפרוטקשן, שהציג את שורשי ואת מימדי תחום סחיטת דמי החסות בישראל, לרבות שורה ארוכה של מקרי אמת בהם נתקל במרוצת השנים.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - עודד גלעד

עודד גלעד

 


פרס אקסטרה 2023 | קובי מור

פרס אקסטרה ניתן בהוקרה לחבר סגל המרצים של אקסטרה – האקדמיה של הגילדה, אשר שיתף מניסיונו ומתובנותיו במסגרת קורס, השתלמות או סדנה.

הזוכה: קובי מור, יועץ ביטחון אסטרטגי לחברות גדולות, ומרצה בקורס פיתוח המנהלים של אקסטרה.

קובי הוא אחד המרצים המובילים של קורס פיתוח המנהלים של אקסטרה, ובמסגרתו מרצה אודות מיצוב מנהל הביטחון בארגון, ניהול זמן וניהול סיכונים.

מלבד הרצאותיו, קובי מרבה לספק תובנות אותן אנו מאמצים ומשפרות את הקורס, מחזור אחר מחזור. קובי זכה למשובים חמים מאת רבים מבין בוגרי הקורס, שאת חלקם הוא מלווה בתמיכה גם אחריו.

הרצאתו אודות מיצוב מנהל הביטחון בארגון, לאור ניסיונו רב השנים כמנהל הביטחון הגלובלי של טבע, היא קנונית, וחובה לכל מנהל ביטחון שמבקש לבסס את הביטחון כיחידה אינטגרלית בארגון.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - קובי מור

קובי מור

 


פרס הקהילה 2023 | דנה זיגמן-בירנד

פרס הקהילה ניתן בהוקרה לגילדאית, אשר גילתה חברות אקטיבית בקהילה, וגילמה בהתנהלותה את חזון ורוח הגילדה.

הזוכה: עורכת הדין דנה זיגמן-בירנד, שותפה בפירמה נשיץ, ברנדס, אמיר ושות'.

דנה יזמה והובילה את השותפות האסטרטגית בין הפירמה לבין הגילדה, חיבור מבורך ופורה שהוסיף לפורטל הגילדה מקור למידה וליווי צמוד גם בתחום המשפטי, בטח לאור התמחויות הפירמה בתחומים רבים שהם בלב תפקידו של מנהל הביטחון.

חיבור זה ייצר מאז אייטמים רבים שבזכותם מנהלי הביטחון בקהילה קיבלו תכנים חשובים סביב היבטים משפטיים באבטחה, ובייחוד בנושא הגנת הפרטיות בו מתמחה דנה.

דנה וחבריה לפירמה הרצו במסגרת מפגשי המיקוד של הגילדה, הקורס טכנולוגיות אבטחה, רענון אקסטרה – מונחה המשטרה, ואף הובילה את ההפקה המשותפת של כנס האיום הפנימי שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - דנה זיגמן-בירנד

דנה זיגמן-בירנד

 


פרס החותם 2023 | חגי ברעם

פרס החותם (אשתקד: הקריירה) ניתן בהוקרה לגילדאי אשר הותיר חותם מהותי בקידום תחום ניהול הביטחון בישראל.

הזוכה: חגי ברעם

חגי פרש השנה מתפקיד מד"ר המרכז ללימודי ביטחון של אוניברסיטת אריאל, אחרי שנים ארוכות בהן הכשיר וליווה דורות של מנהלי ביטחון בישראל.

חגי הוא אחת הדמויות הדומיננטיות והמובילות של תחום האבטחה האזרחית בישראל, ובמרוצת השנים היה שותף אקטיבי בתהליכים שגיבשו את תפקיד מנהל הביטחון.

במקביל, חגי היה שותף לצד אחרים בפרויקטים חשובים רבים כגון המזכר "קווים מנחים לאסטרטגיית אבטחה לאומית" במסגרת המכון למחקרי ביטחון לאומי, כנס האבטחה של ישראל במסגרת מצודה, הספר "בעל כורחם" ועוד. גם הגילדה והקהילה זכו להנות מניסיונו ומתובנותיו של חגי באופן ישיר, במפגשים המקוונים בהם השתתף כגון הפאנל "רגולציה בתחום האבטחה".

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - חגי ברעם

חגי ברעם

 


פרס החדשנות הטכנולוגית 2023 | איזיגארד

פרס החדשנות הטכנולוגית ניתן בהוקרה לגילדאי, לארגון או לפרויקט, אשר הוביל חדשנות טכנולוגית ראויה לציון, בפיתוח מוצר, שירות או יישום.

הזוכה: איזיגארד, בראשות רן דביר, המייסד והמנכ"ל.

איזי-גארד היא חברה ותיקה ומוכרת בתחום האבטחה, ומספקת אפליקציה וממשק לניהול הכוחות בשטח.

מנהלי הביטחון הממליצים הדגישו שלמרות היותה אפליקציה מובילה בתחומה שמותקנת כבר באלפי פרויקטים, היא מתחדשת ומשתפרת בלי הפסקה, כאילו היא רק יצאה לשוק ונלחמת כדי להשיג את לקוחותיה הראשונים.

הקשר והקשב של איזיגארד לשטח, ובייחוד למנהלי הביטחון וצוותיהם, מאפשרים לה ללמוד את הצרכים המשתנים ולפתח יישומים חדשים לפי בקשה. בכך, איזיגארד גם מייצרת באר אליה נקווים הצרכים הספציפיים של מנהלי ביטחון כאלה ואחרים, אבל בסופו של תהליך, כולם זוכים לשתות ממנה.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - רן דביר

רן דביר

 


פרס החדשנות המתודית 2023 | אגף הביטחון של נת"ע (הרכבת הקלה, הקו האדום)

פרס החדשנות המתודית ניתן בהוקרה לגילדאי, לארגון או לפרויקט, אשר הוביל חדשנות מתודית ראויה לציון, בפיתוח או בשינוי תפיסה, תהליך או נוהל.

הזוכה: אגף הביטחון של נת"ע (הרכבת הקלה, הקו האדום), בראשות אורי קרן, מנהל האגף.

אגף הביטחון של נת"ע הוביל במשך שנים את גיבוש תוכנית האבטחה של המגה-פרויקט, המורכב והמאתגר ביותר בישראל בשנים האחרונות – הרכבת הקלה בגוש דן, אשר השנה החלה לספק שירות בקו האדום.

בכך, היה שותף מרכזי בהקמה מאפס של תורה שטרם הייתה בשימוש בישראל – אבטחה במתאר התת-קרקע, ובהקמה מאפס של יחידת אבטחה גדולה בהכשרה פנימית ייעודית. זוהי חדשנות מתודית בהגדרתה.

הקהילה מכירה בייחודיות פרויקט האבטחה בקו האדום, והן כקולגות והן כאזרחי ישראל, אנו שמחים לראות את הצלחתו.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - אורי קרן

אורי קרן

 


 

פרס המצוינות 2023 | אגף סל"ע (סיירת לביטחון עירוני), עיריית תל אביב יפו

פרס המצוינות ניתן בהוקרה לגילדאי, לארגון או לפרויקט, אשר גילה מצוינות ראויה לציון, ומהווה מקור למידה והשראה.

הזוכה: אגף סל"ע (סיירת לביטחון עירוני), עיריית תל אביב יפו, בראשות חנן פרץ, מנהל האגף.

בשנתיים האחרונות, מאז מונה חנן לתפקיד ראש האגף, ישראל חוותה מספר גלי טרור קצרים שגבו מחירים אזרחיים כבדים.

נוכח ההסלמה דאז, אגף סל"ע גילה גמישות מחשבתית ושינה את פניו במהרה אל מול האיום המתגבר. האגף האיץ את בניין הכוח והתייצב למשימתו החדשה, בהקצנה, מכוח שמתרכז בטיפול במקרי סדר ציבורי, וילדים שיכורים בגינה השכונתית, לכוח אבטחה אקטיבי שמתרכז בסיכול פח"ע.

שינוי התפיסה הוכיח את עצמו שוב ושוב, כשהסיירים היו בין כוחות התגובה הראשונים לשלושה פיגועים בעיר במהלך השנה האחרונה. באחד מהם, נהרג הסייר חן אמיר ז"ל. יהי זכרו ברוך.

האגף הוא מקרה בוחן מצוין שמדגים את החשיבות שבניתוח המציאות המשתנה בזמן אמת, ואת הקריטיות שבהתאמה אליה מראש, זאת תוך גיוס כלל הגורמים הרלוונטיים, בארגון ומחוצה לו.

הכנס השנתי של הגילדה 23 - פרסי הגילדה - אגף סל''ע - עיריית תל אביב יפו

אגף סל"ע, עיריית תל אביב יפו

 


 

הגילדה מבקשת להודות לזוכים בפרסי הגילדה 2023, אשר מגלמים בהתנהלותם את רוח וחזון הגילדה ומהווים מקור השראה לקהילה. בהזדמנות זו, תודה רבה גם לכל הגילדאים אשר שלחו את המלצותיהם בקטגוריות השונות, ולצוות השופטים אשר קיים דיון ממושך ומנומק שהוביל לבחירת הזוכים.

נתראה בטקס פרסי הגילדה 2024, במסגרת הכנס השנתי הבא.

כנס השנתי של הגילדה 2023

משוב
291

תגובה חדשה