fbpx

סיור 22 | עיריית רעננה

‏‏סיור 22 - עיריית רעננה | הגילדה - הבית של מנהלי הביטחון בישראל

 

הסיור ה-22 של הגילדה התקיים בתאריך 08.05.23, ובמסגרתו כ-25 משתתפים ביקרו בעיריית רעננה.

אחרי שלבי ההתכנסות, הברכות והתודות, הקבוצה זכתה לסשן הרצאות אשר האיר את הביטחון בעיריית רעננה מזוויות שונות.

תחילה, מירב סולומון, מנהלת אגף הביטחון והחירום, הציגה סקירה רוחבית אודות האגף, המבנה, תחומי האחריות, קשת הממשקים, הייחודיות, האתגרים וכו'.

מירב הצליחה לספק תמונה מרשימה של יכולות ותפקוד אגף הביטחון והחירום בעיריית רעננה, ובהתאם, את המיצוב הגבוה לו הוא זוכה ברמה הפנים ארגונית. בין היתר, הרבה בזכות החזון והגב של ראש העירייה, מר חיים ברוידא, שאף כיבד את הגילדה בנוכחותו וסיפר אודות השקפתו האישית ממקור ראשון.

נדמה שהממשקים הפנימיים המצוינים מצליחים לייצר אמון והזנה הדדיים – העירייה רואה באגף הביטחון והחירום נכס שיש לשמר ולטפח, והאגף מספק לתושבים שירותים ברמה הגבוהה ביותר, ובכך מצדיק את מיצובו בפניהם ובפני העירייה.

השירותים להם זוכים התושבים ברעננה ניתנים דרך שתי פלטפורמות מרכזיות – המוקד והסיור, אשר אודות שניהם הקבוצה קיבלה סקירה מורחבת, לרבות הקרנה של סרטונים רבים אשר הדגימו והמחישו את ארסנל הכלים והיכולות של האגף – תגובה מיידית או תחקור באינספור מקרים כגון ניסיונות פריצה, גניבות רכבים, הפרות סדר, ונדליזם, השלכות פסולת, תאונות דרכים, ילדים אובדים וכו'.

מלבד ההון האנושי, הן בדרג הניהולי והן בדרג השטח, החוזקה הגדולה של אגף הביטחון והחירום היא המוקד העירוני אשר משרת, בין היתר, גם אותו.

שחר דותן, מנהל המחלקה הטכנית של טנדו, החברה המלווה את האגף בתכנון וביישום פרויקט זה, סיפר שהמוקד העירוני, אשר מרכז את כלל רכיבי הפרויקט הטכנולוגי רחב ההיקף וממקסם את הפוטנציאל הגלום בהם, הוא מיזם מנוהל במסגרת תוכנית אסטרטגית רב שנתית, ובהקשרו היד נטויה. הפלטפורמה קיימת והעירייה מתכננת להרחיב ולהשביח את השימוש בה לטובת התושבים.

אחריו, עופר סימונוב, מנהל תחום הערים החכמות של מוטורולה סולושנס, פירט אודות המוצרים הטכנולוגיים הרבים המותקנים בפרויקט, אשר מנותבים ומנוהלים דרך תוכנת שו"ב (שליטה ובקרה), ומייצרים אקו-סיסטם טכנולוגי שבו כלל הרכיבים מתקשרים ומגיבים זה לזה – מצלמות, חיישנים, לחצני מצוקה, מצלמות גוף, מכשירי קשר וכו'. מבחינה זו, למדנו שהמסוגלות של הרכיבים לתקשר ולהגיב זה לזה מייצרת אופטימיזציה של יכולותיהם.

כאמור, את הסיור חתם ראש העירייה שהציג את השקפתו האישית לפיה אגף הביטחון והחירום, והכלים שמוקצים לרשותו, הוא אחד השירותים הייחודיים והאיכותיים שלהם זוכים התושבים, כפי שהוכח שוב ושוב במקרי אמת במרוצת החודשים והשנים. מירב, מנהלת האגף, הוסיפה וחיזקה את הדברים בכך שסיפרה, שבמרבית המקרים, המוקד העירוני הוא הקשר הישיר הראשון שיוצרים התושבים שזקוקים לשירות, וזאת במקום או לפני הפנייה למשטרה, לכבאות וכד'.

לסיכום, אגף הביטחון והחירום של עיריית רעננה בראשות מירב סולומון מגלם בהיבטים רבים את האבולוציה המבורכת שחווה תחום ניהול הביטחון בישראל – הרחבה של תחומי האחריות המסורתיים, מתן שירותים לאגפים אחרים, שיפור המיצוב הפנים ארגוני, שילוב טכנולוגיות אבטחה, ואפילו מינוי נדיר של אישה לתפקיד הבכיר ביותר בהיררכיה.

תודות

תודה רבה למירב סולומון, מנהלת אגף הביטחון והחירום של עיריית רעננה, והשדרה הניהולית תחתיה, אשר אירחו והובילו את הסיור.

תודה רבה למר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, אשר כיבד אותנו בנוכחותו ושיתף אותנו בהשקפתו.

תודה רבה לרפי כתב ולגליה הלפרין, מנהל הפיתוח העסקי ומנהלת השיווק של מוטורולה סולושנס, אשר יזמו את החיבור הראשוני.

ותודה רבה גם למשתתפים, ביניהם מנהלי הביטחון של בנק לאומי, האוניברסיטה הפתוחה, המכללה האקדמית תל אביב יפו, המכללה הלאומית לשוטרים, המרכז הרפואי שיבא תל השומר, מיקרוסופט, עיריית יהוד-מונוסון, עיריית חדרה, Ree Automotive, ואחרים.

אלבום תמונות
סקירות הסיורים הקודמים:
משוב
920

תגובה חדשה