fbpx

גילדאי תחת זרקור | שחף דרייפוס

גילדאי תחת זרקור: שחף דרייפוס, מנהל סניף חיפה והצפון, T&M Israel | הגילדה - הבית של מנהלי הביטחון בישראל

 

הקדמה

'גילדאי תחת זרקור' היא פינה מבוססת פגישה אישית אצל חבר גילדה מארח. בפגישה נקיים שיחה פתוחה ונלך בנתיבים אליהם תוביל הסקרנות. בדרך, ננסה לאסוף תובנות מאת החבר אותן נרצה לשתף לחברים בקהילה.

 

אודות

שחף דרייפוס, יליד 1989, נשוי + 1, תושב רעננה.

תפקיד נוכחי: מנהל סניף חיפה והצפון, T&M Israel.

הפרופיל האישי של שחף באתר הגילדה

 

תובנות
  • יום אחרי השחרור שלי מצה"ל (2011), כבר התחלתי קורס מאבטחים ברשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון. באותה נקודה בזמן, ראיתי בתחום האבטחה תחנה זמנית, אבל במרוצת השנים והתקדמות התפקידים, ממאבטח מן השורה, לראש משמרת, ואז לסגן מנהל ביטחון, הבנתי שזו יכולה להיות גם קריירה.
  • במקביל, ניצלתי את הזמן גם כדי להשלים תואר ראשון ביחסים בינלאומיים.
  • ב-2016, בחרתי להתקדם לתפקיד מטה ניהולי, ונכנסתי לתפקיד מנהל כוח האדם של פרויקט המעברים היבשתיים, דרך חברת האבטחה T&M Israel. במשך שנתיים וחצי בתפקיד זה, חוויתי לראשונה את 'הצד השני', ספק השירות אשר נדרש לתמוך את השטח, וזאת אחרי שבמשך חמש השנים הקודמות הייתי בתפקיד אופרטיבי בשטח – 'הלקוח', מקבל השירות.
  • השינוי הזה באופי התפקיד מחייב גם שינוי בתפיסה ובגישה. במהרה הבנתי את מקומי והסתגלתי לציפיות החדשות ממני. אחת הסיבות לכך הייתה הקילומטראז' שצברתי בתפקיד 'הלקוח' והיכולת שלי להבין את המציאות, את האתגרים ואת הצרכים, להזדהות איתו ולהגיב בהתאם. בהמשך לכך, לתפיסתי תפקידים בשני הצדדים הם יתרון בניהול קריירה בתחום האבטחה, שהרי ההיכרות של שניהם היא מפתח לחיבור ביניהם.
  • בהקשר זה, חשוב להבין ולהפנים, גם כשישנה הבחנה טרמינולוגית בין שני צדדים, לקוח וספק שירות, במציאות זו מקשה אחת. שני צדדים שביחד הם אחד. המטרה היא משותפת, וישנה תלות הדדית ביניהם בדרך להצלחה.
  • לשמחתי, T&M Israel היא חברת אבטחה גדולה ואפשרויות הקידום בה הן רבות. אחרי שנתיים וחצי קודמתי לתפקידים הבאים, בזה אחר זה – סגן מנהל מחלקת לוגיסטיקה ורכש, ובהמשך מנהל סניף נתב"ג.
  • פרוץ מגפת הקורונה הובילה למגבלות הריחוק החברתי ולמכה אנושה למשק. אחד המקומות הראשונים להיסגר ולהינזק היה נתב"ג. יחידות האבטחה בפרויקט, ביניהן זו שניהלתי, נכנסו להשבתה מאולצת, לחל"תים ולפיטורים. אני קיבלתי לידי את האתגר הבא והנוכחי שלי – מנהל סניף חיפה והצפון.
  • קצת אודות הסניף: פרויקטים רבים ומגוונים, החל מארגונים ממשלתיים, דרך רשותיים ומוסדיים ואל פרטיים, מונחים ובלתי מונחים. כ-800 עובדים.
  • אני רואה את הקשר ביני, ובהתאם הסניף והחברה, לבין הלקוח, בשלושה שלבים: בשלב הראשון, תפקידי הבסיסי הוא לספק את התוצאות הנדרשות, לתת שירות ברמה גבוהה ולרכוש את אמונו. בשלב השני, תפקידי הוא לפתח יחסים אישיים ולחזק את הביטחון שלו בי. קשר טוב בימים טובים הוא בסיס איתן לקשר טוב ובר הכלה גם בימים פחות טובים. בשלב השלישי, תפקידי הוא להפוך לקוח לשגריר. במצב האידיאלי, הלקוח המרוצה יהיה גם שגריר שלי, של הסניף ושל החברה. הוא יהיה ממליץ אקטיבי שיתרום ליצירת קשרים חדשים וחיבורים חדשים.
  • הקשר השני, והדומה בחשיבותו, הוא ביני, ובהתאם הסניף והחברה, לבין העובדים. בסניף של מאות עובדים, חשוב לשלח כל אחד ואחת מהם לפרויקטים ולמשימותיו אחרי שקיבל ולו ברמת הבסיס את הקווים המנחים ממנהלו הישיר. בסופו של דבר, העובד בקצה, יהיה אשר יהיה – לוחם משוחרר או מבוגר לקראת פנסיה, המאבטח בפרויקט היוקרתי ביותר או השומר בפרויקט הנידח ביותר, תחת המזגן או תחת השמש, הוא הוא החברה. הוא מייצג אותה, הוא פניה והיא נשפטת ובצדק לפי תפקודו.
  • אנחנו כסניף וכמנהלים צריכים לתמוך את העובד בקצה ולספק לו את כל התנאים הנדרשים כדי לתפקד בהתאם לדרישות הלקוח ולציפיות שלנו. צריך וראוי לתת כדי שיהיה אפשר לדרוש.
  • אחת המשימות החשובות שלנו בהקשר זה היא להתאים בין העובד לבין הפרויקט. שיבוץ עובדים בהתאם לצורך הסניף בלבד הוא פתרון לטווח קצר בלבד. היכרות של צורך העובד, האופי והיכולות שלו, והתאמתם לפרויקט, יכולים להבטיח תפקוד טוב יותר, ושימור לתקופה ארוכה יותר.
  • אספקט נוסף שתורם לתפקוד ולשימור העובדים הוא הקשר הבינאישי בין המנהלים הישירים, מנהלי הפרויקטים, לבינם. יחס אישי, זמינות וקשב מייצרים שייכות ומחויבות. במקרים רבים, כוס קפה, שיחה קצרה, מילה טובה, שווים יותר מהרבה דברים אחרים, אפילו מתוספת שכר.
  • תפקיד מנהל סניף בחברת אבטחה דורש ממך לפתח הבנה טובה או לפחות בסיסית בשורה ארוכה של תחומים מגוונים – ניהול מנהלים, כוח אדם, הדרכה, לוגיסטיקה, נשק, שכר, רגולציה, שירות לקוחות, שיווק וכו' וכו'. כל אחד ואחד מבין תפקידי הקודמים הכשיר אותי לתפקיד הנוכחי במידה כזו או אחרת, ותרם לי. לצורך ההמחשה, בתפקיד מאבטח למדתי מה זו אבטחה, מה זה נשק, מה זו שגרה ומה זו שחיקה. איך מרגיש מאבטח בסיור, בחודש ינואר, בקור מקפיא. חוויתי זאת בגופי. בתפקיד מנהל כוח אדם למדתי מה זה לגייס, מה זה לשמר. למדתי שהעובדים הם המשאב החשוב ביותר.
  • ההמלצה שלי למנהלים שרוצים להתפתח בתחום חברות האבטחה היא למפות את כל התחומים הללו ולחפש הזדמנויות ללמוד אותם ולהתנסות בהם. הניסיון הנצבר הזה מאפשר להיכנס לתפקידי ניהול, ויותר מכך, מאפשר להתמודד איתם בהצלחה. חשוב להיכנס לקרב הזה כשארגז הכלים רחב ומגוון.
  • תפקיד הניהול הבסיסי בסניף חברת אבטחה הוא מנהל פרויקטים (בחברות אחדות השם הוא מנהל אזור או מנהל שירות). מדובר בתפקיד קשה, אינטנסיבי, סיזיפי, ובמקרים רבים גם כפוי טובה. ולמרות זאת, להשקפתי הוא תפקיד חובה, אבן דרך חשובה בקריירה. מצד אחד, האחריות היא גדולה והמשימות הן רבות. כולנו סיננו קללה בדרך לאיזו ביקורת לילה באתר נידח או כשקיבלנו טלפון ממאבטח חולה בשבת בבוקר, אבל מצד שני, ההתמודדות הזו תורמת לפיתוח חוסן מנטלי וגמישות מחשבתית. בנוסף, בתפקיד מנהל פרויקטים מתאפשר לך לנהל אוטונומית אופרציה גדולה, ובמקביל להנות מתמיכה צמודה ורצופה של סניף שלם.
  • אחד הדגשים הראשונים שאני מציג בפני מנהלי פרויקטים חדשים בסניף הוא "מותר שליפים". כלומר, אפשר ורצוי לשאול אחרים, אפשר ורצוי לקבל תמיכה, אפשר ורצוי להשיב "אבדוק, ואחזיר תשובה בהקדם". למנהל סניף, בטווח הקצר, אינטראקציה כזו יכולה להיות מכבידה, אבל בטווח הבינוני ובטח הארוך, היא תייצר שקט.
  • צוות ניהולי איכותי וחזק הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח תפקוד שוטף ברמה גבוהה, וסוג של שיוט נינוח בטייס אוטומטי.
  • הציפיה שלי מהלקוח, לרוב זה מנהל הביטחון, היא להבין שאנו מספקים לו כוח אדם – בני אדם. מאבטח, בודק, שומר, מוקדן וכד', הם לא מוצרי מדף, ויש להתייחס אליהם בהתאם. אנו מצפים שהיחס האישי יהיה גם מצידם, בטח לאור זאת שהעובדים מוצבים אצלם.
  • במובנים רבים, אנו מספקים ללקוחות חומר גלם, אבל הלקוח הוא זה שמכתיב את צורתו המוגמרת. העובדים מוצבים באתרים, לפי תנאי הסף וההכשרה הנדרשת, ורק שם הם מקבלים את ההדרכה ואת הכלים.
  • אני מנהל סניף בחברת אבטחה היות שבמרוצת השנים הבנתי שזה מסוג התפקידים שאני רוצה להשתלב בהם. כיוונתי את הקריירה שלי לתפקיד הזה וכדי לקבל אותו, להצליח בו ולהתמיד בו הקדשתי זמן רב ללמידה ולהתנסות. אני מנסה לחיות את השוק, לנתח אותו ולגזור תובנות. אני מקיים קשרים מול קולגות, שותף באינספור קבוצות, צורך תוכן ניהול דרך ספרים ומאמרים, קורא מכרזים, בוחן לוחות דרושים וכו'. הלמידה תמיד נמשכת, ואני מנסה להשתפר יותר ויותר.
  • האתגר הגדול ביותר בתפקיד מנהל סניף הוא גודל האחריות. מבחינתי, 800 העובדים בסניף הם הרבה יותר ממספר שנזרק באוויר, ומשתנה לפה או לשם בהתאם לתנודות השוק. הם 800 אנשים. 800 אנשים שמתפרנסים דרכנו. רובם מפרנסים משפחות שלמות, חלקם משלמים שכירות או משכנתא, חלקם משלמים שכר לימוד. זו אחריות גדולה. חשוב להפנים שההחלטות שלנו, וההתנהלות שלנו, תהיינה שוליות או זניחות מבחינתנו, הן במקרים רבים כבדות משקל לעובדים שבקצה.
  • גודל האחריות, לצד האינטנסיביות, מהדהדת ומרחפת כל הזמן. המחשבות רודפות אותך כל הזמן – כשאתה מכניס את הילד לגן, כשאתה מתיישב לארוחת צהריים, כשאתה נכנס למיטה בלילה. בשבתות, בחגים, בחופשות.
  • לתפיסתי, שתי תכונות הן קריטיות כדי לחיות לצד התפקיד, ובכלל נכונות לכל תפקיד ניהולי בכיר – האחת, ארגון וסדר. התנהלות מאורגנת ומסודרת מאפשרת לשמור את המשימות במסגרת ברורה וברת שליטה. השנייה, חוסן מנטלי. חשוב לפתח סיבולת ולקחת דברים בפרופורציות הנכונות.
  • חשוב לציין, כגודל האתגר כך גודל התגמול. בתפקיד מנהל סניף ישנו סיפוק גדול, שמזין את המוטיבציה הגבוהה להתמיד בו. להשלים הקמה מוצלחת של פרויקט גדול ורב אתרים, אחרי חודשים של הכנה, זו תחושת סיפוק שקשה להשוות אותה למשהו אחר. לחזור הביתה, מותש אך גאה, זה ניצחון גדול.
  • לצד זאת, בתוך השגרה, ישנם גם הרבה ניצחונות קטנים שצריך להוקיר – לקוח מרוצה ששולח מייל תודה למנכ"ל, מאבטח שהתקדם בתוך הסניף לתפקיד ניהולי וכד'.
  • לסיום, ההמלצה שלי למאבטחים, לראשי משמרות, לראשי צוותים, למנהלי פרויקטים – במקרה שבו אתם שואפים להתקדם בתחום ולפתח בו קריירה, לצד הלמידה, חשוב שתספרו זאת למנהל הישיר שלכם. תצהירו בפניו שאתם מכוונים לתפקידי ניהול בכירים יותר, שאתם פה בשבילו ותשמחו לקחת לידיכם כל משימה שתאפשר לכם לצבור ניסיון וחשיפה. מנהלים מחפשים את היוזמה הזו ושמחים לתת להן מקום וביטוי.
גילדאים תחת זרקור

רוצים לארח את הגילדה לשיחה פתוחה? צרו קשר.

 

משוב
140

תגובה חדשה