fbpx

מיקוד 09 | אקו-סיסטם טכנולוגי

‏‏מיקוד 09 | אקו-סיסטם טכנולוגי | הגילדה - פורטל ניהול הביטחון של ישראל, בשיתוף מוטורולה סולושנס.

סיקור מפגש מיקוד 09 – אקו-סיסטם טכנולוגי, בשיתוף מוטורולה סולושנס ישראל.

. . . . . . . . . .

 

הגילדה מתמידה בצמיחתה המהירה. הקהילה מונה, נכון להיום, 1,750+ מנהלי ביטחון ותחומים משיקים, והיד נטויה.

לפיכך, לצד הקהילה הגדולה וההטרוגנית, הגילדה החלה בהקמה של קהילות משנה מצומצמות והומוגניות, שהגילדאים בהן שותפים באותו סקטור. בהתאם, הגילדה מייצרת קשרים ותכנים שמתאימים וממוקדים להם.

מפגש מיקוד הוא מפגש גילדאים פיזי שמוקדש לאחת מבין קהילות המשנה או לתחום ספציפי, ובו מוצגים תכנים רלוונטיים להם בלבד.

בשיתוף מוטורולה סולושנס ישראל, התקיים בתאריך 11.09.23 מפגש המיקוד 'אקו-סיסטם טכנולוגי'.

היום נפתח בחלון התכנסות, נטוורקינג וארוחת בוקר קלה באדיבות המארחים, ואחריו ברכות ותודות מאת שי זר, מייסד הגילדה.

הרצאה: האקו-סיסטם הטכנולוגי, רפי כתב

ההרצאה הפותחת של המפגש הייתה מאת רפי כתב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של מוטורולה סולושנס, אשר הציג את קונספט האקו-סיסטם הטכנולוגי שמובילה החברה. הקונספט מכוון לקישוריות מקסימלית בין הכלים הטכנולוגיים שבידי כוחות הביטחון, כדרך להפיק מהם את המיטב.

לצורך ההמחשה, בתרחיש שבו מאבטח נתקל במחבל, רצוי שהמאבטח יהיה מרוכז בלחימה בלבד, ושהכלים הטכנולוגיים ישרתו אותו, ומוטב באוטומציה שתצריך ממנו מינימום קשב אליהם. בתרחיש זה, ביישום קונספט האקו-סיסטם הטכנולוגי, מאבטח יכול לשלוף אקדח מהנרתיק ולהתחיל בכך תהליך אוטומציה שבמסגרתו מכשיר הקשר ומצלמת הגוף שלו ייפתחו מיידית, דיווח מוכן מראש יישלח למוקד הביטחון, לכוחות תגבור ולרשימת תפוצה מוכנה מראש, מצלמות יופנו ישירות למיקומו וייפתחו מיידית במוקד, וכו'.

הרצאה: הרכבת הקלה תל אביב, ערן צ'רפק

ההרצאה הבאה, מאת ערן צ'רפק, מייסד ומנכ"ל MTRS המתמחה בפתרונות אבטחה, חירום והגנת סייבר לתשתיות, הציגה את המגה-פרויקט החדשני, המורכב והמסקרן ביותר בישראל בשנים האחרונות, וכנראה גם בשנים הבאות – הרכבת הקלה בתל אביב.

במסגרת ההרצאה, ערן הציג את האתגרים הרבים והמגוונים שחווה בליווי הפרויקט, ביניהם לצד מוטורולה סולושנס, כמקרה בוחן להקמת אקו-סיסטם בו אינספור פרטים נדרשים להיקשר זה לזה בסנכרון מדויק. הייתה זו הרצאה מרתקת שהאירה את המורכבות הבלתי נתפסת של הפרויקט, לרבות בתחומים החונים תחת אחריותינו כמנהלי ביטחון.

סיור מודרך: חדר התצוגה של מוטורולה סולושנס

אחרי ההרצאות הראשונות והפסקה קצרה, הקבוצה זכתה לסיור מודרך בחדר התצוגה של מוטורולה סולושנס, לרבות הצגה והדגמה של מגוון כלים טכנולוגיים. בחדר התצוגה קיבלנו המחשה למגוון הרחב של הפתרונות שמספקת מוטורולה סולושנס גם בתחומים כגון מצלמות סטטיות, מצלמות גוף, וידאו אנליטיקה, תוכנות שו"ב, מכשירי קשר וכו', בדגש אחר יישום הקונספט של אקו-סיסטם טכנולוגי שקושר את כולם יחד.

הרצאה: תקשורת (מכשירי קשר) רדיו ו-POC, מאת אבי כהן וניר אליאב

אחד המשתנים הקריטיים ביותר לתפקודו של צוות אבטחה, וצוותים בכלל, בשגרה, ובייחוד בחירום, הוא התקשורת השוטפת, הרציפה והמהירה בין החברים בו. הכלי המרכזי המשרת את הצוותים הוא מכשירי קשר.

במסגרת הרצאה זו, אבי וניר הציגו את התפתחות מכשירי הקשר, את סוגי ומאפייני הדגמים השונים לצד ההבדלים ביניהם, ואת השיקולים הרלוונטיים שבבחירת מכשירי הקשר המתאימים ביותר לארגון, לפרויקט או למשימה.

בהקשר זה, ניתן לצפות בהרצאותיהם המקוונות גם בערוץ היוטיוב של הגילדה:

הרצאה: ה-11.09 – אסון התאומים, אלון קשי

22 שנים חלפו מאז אותו תאריך שחור שנצרב בזיכרון האנושי בשל אותה מתקפת טרור משולבת בארצות הברית אשר גבתה את חייהם של 2,977 בני אדם, גרמה נזקים היקפיים כבדים והובילה למלחמה. במקרה, באותו תאריך הגילדה התקיים מפגש מיקוד זה.

לאור זאת, הגילדה פנתה לחבר הקהילה, אלון קשי, אשר היה קב"ט בקונסוליה הישראלית בניו-יורק דאז, בבקשה לשתף את סיפורו האישי, הייחודי והמרתק, רווי הדילמות והתובנות הניהוליות והמנהיגותיות, מאותו היום ומהימים שאחריו.

אלון הציג בהרצאתו שורה ארוכה של מחשבות ורגשות, וכאמור דילמות ותובנות, שליוו אותו באותו יום נוכח האחריות הכבדה שרבצה בקרבו, הן כקב"ט שנדרש להבטיח את שלומם של מאות נציגים ובני משפחותיהם, והן כאבי משפחה משלו.

הרצאה מרתקת שכללה סיפורים שטרם סופרו, תמונות נדירות, ותובנות רבות בנושאי מנהיגות, פיקוד, התנהלות בחוסר ודאות, קבלת החלטות וכו'.

יש לציין, בשל הביקוש הרב ומגבלות המקום בכיתה, הרצאה זו שודרה גם באופן מקוון ברשת הפנים ארגונית וצפו בה כ-150 איש.

אלון, אשר מוזמן לקיים הרצאה מבוקשת זו בארגונים רבים ומגוונים, ניאות לבקשתנו באדיבות ובנדיבות, והסכים לתת אותה לקהילה בהתנדבות מלאה.

הרמת כוסית וארוחת צהריים

המפגש הסתיים בהרמת כוסית חגיגית לרגל ראש השנה המתקרב ובארוחת צהריים באדיבות המארחים.

הביקוש להשתתפות במפגש היה גבוה, ונכחו בו מנהלי הביטחון של גופים מובילים בישראל, כגון גב ים, המרכז הרפואי שיבא תל השומר, יוחננוף, כלל ביטוח ופיננסים, נובולוג, סולאראדג', צור יצחק, קבוצת עזריאלי, שגרירות ארצות הברית ואחרים.

תודה רבה לרפי כתב ולגליה הלפרין אשר מובילים את השותפות בין הגילדה לבין מוטורולה סולושנס, ואף אירחו את המפגש.

להתראות במפגש המיקוד הבא.

 

מפגשי המיקוד של הגילדה:
משוב
170

תגובה חדשה