fbpx

בחירת אקדח לנשיאה אישית

בחירת אקדח לנשיאה אישית | הגילדה - הבית של מנהלי הביטחון בישראל

 

סקר שהרצנו במסגרת הקבוצה הסגורה של הגילדאים בפייסבוק לימד: מאות מתוך מנהלי הביטחון והתחומים המשיקים בקהילה נושאים אקדח אישי ביום-יום. מהם, שני שלישים מחזיקים ברישיון נשק פרטי ושליש ברישיון נשק ארגוני.

כך או כך, לרוב, החוק בישראל מתיר רישיון נשק אחד בלבד. מנגד, שוק הנשק בישראל מאפשר גישה ליצרנים וליבואנים רבים, לדגמים רבים, ומציג מגוון רחב של אקדחים ואופציות רבות בפני אזרחים המבקשים להתחמש.

מאמר זה יציג את השיקולים המומלצים בתהליך בחירת אקדח לנשיאה אישית.

התאמה אישית

בראש ובראשונה, כהקדמה לשיקולים, חשוב להפנים – הבחירה חייבת להיות מוכוונת האקדח המתאים ביותר, להבדיל מהאקדח הטוב ביותר. אקדח הוא כלי אישי אשר אמור להיות צמוד לגוף ביום-יום, לזמנים ממושכים, ולהרגיש חלק אינטגרלי ממנו. לפיכך, הבחירה באקדח אישי חייבת להיות בהתאמה אישית. נכון, ישנם אקדחים מומלצים, ישנם אקדחים פופולריים, אפילו בקרב הסביבה הקרובה שלנו או מומחים בתחום, אבל אקדח שמתאים לחבר או לקולגה, אולי פחות יתאים לנו.

צורך

אנשים נושאים אקדח אישי בשל מגוון רחב של סיבות. האחד גר באזורים רגישים ביטחונית, השנייה זקוקה להגנה מפני תוקפים, השלישי משתתף במטווחים ובתחרויות, וכן הלאה. הצורך הוא המגדלור אשר נידרש לנווט לפיו בתהליך בחירת האקדח, במסלול השיקולים המשורשר מטה.

שגרה

השגרה שלנו, במידה רבה, מכתיבה גם את הבחירות שלנו בדרך בה אנו יוצאים אליה מידי יום. הבחירות של מנהל כספים בחברת נדל"ן אשר רוב היום במשרד, של נהג חלוקה אשר רוב היום בכביש, ושל מפקח בנייה אשר רוב היום בשטח, יהיו בהכרח שונות – בבגדים, ברכב, וכך גם באקדח האישי. לאחד מהם תהיה חשובה היכולת להסליק את האקדח, לאחד מהם תהיה חשובה היכולת להחזיק מחסנית גדולה וכו'.

נוחות בנשיאה ובירי

כאמור, בחירת אקדח לנשיאה אישית היא מתוך כוונה לשאת אותו ביום-יום. בשל כך, הנוחות, בייחוד בנשיאה אך גם בירי, היא קריטית. באקדחים ישנן קבוצות גודל סטנדרטיות (פול סייז, קומפקט וכו') אשר בשלב ראשון יש לבחור את המתאימה ביותר מביניהן, תוך התחשבות גם בהיבטים של המשקל והצורה של האקדחים בקבוצה. בשלב השני יש לבחון את הפריטים מתוך הקבוצה הנבחרת, ואת הנוחות שלהם בהתאמה לנשיאה (נרתיק, ביגוד, הסלקה) ובהתאמה לכף היד (אחיזה, דריכה, הדק, הדף). אקדח שהנוחות שלו תהיה נמוכה, במוקדם או במאוחר, יונח בכספת.

אמינות

אקדח חייב לתפקד היטב בזמן אמת. מומלץ לבחור אקדח אמין, בן לבית טוב – יצרן וחנות שיש להם ותק, מוניטין וקבלות. אקדח שצבר קילומטראז' בשוק הוא אקדח שרמת האמינות שלו גבוהה יותר, שהרי רבים כבר רכשו אותו והתנסו בו, והמשובים לגביו מהימנים דיו כדי להתחשב בהם בתהליך הבחירה.

אחריות, חלפים, אביזרים, שיפורים

בהמשך ישיר לאמינות האקדח, בית טוב גם מבטיח שיהיה לאקדח אחריות לתקופה סבירה, לצד שוק גם בהיבט הציוד ההיקפי הנדרש, החל מנרתיק מתאים, מתחמושת זמינה, מרכיבים לצורך תיקון וכו', ואפילו ביקוש ביום בו תחליטו למכור אותו ולהתחדש באקדח אחר.

תקציב

טווח המחירים של אקדחים הוא רחב, וניזון משורה ארוכה של קריטריונים. הטווח הרחב מבטיח אפשרות לרכוש אקדח בתקציבים שונים, גם במחירים זולים יחסית (דגמים מסוימים, משומשים וכו'). מצד שני, חשוב לזכור, אקדח הוא כלי שהשימור שלו גבוה. לרוב, אקדח נשאר איתנו למשך שנים ארוכות. התקציב שמוקדש לאקדח צריך להיות מוקצה רב שנתית, מתוך הבנה שהוא יהיה איתנו לטווח ארוך, ובכך לאפשר רכישה של אקדח ברמה גבוהה, בלי פשרות.

התנסות

רוב בתי המסחר לנשק מחזיקים גם במטווח. בחנות, מומלץ לבקש להמשיך למטווח כדי להתנסות בכל האקדחים שאתם מתלבטים ביניהם. ההתנסות הפיזית באקדח היא החותמת האמיתית להתאמה ביניכם לבינו. קחו את האקדח ביד, תירו באש חיה. תרגישו את האחיזה, את ההדק, את ההדף. תרגישו את התגובה ההדדית בין הגוף לבין האקדח.

חיבור אישי

בסופו של דבר, אקדח לנשיאה אישית יהיה צמוד אליכם ביום-יום. חשוב שיהיה חיבור אישי ביניכם לבינו. כימיה. גם שיקול כביכול שטחי כגון ניראות האקדח הוא חשוב, שהרי החיבור אליו יחזק את הרצון להשאיר אותו צמוד.

ההחלטה

בשלב האחרון יש לאגד את כל הממצאים והתובנות שהופקו בתהליך הבחירה, ולהתחיל לאזן ביניהם. לדוגמה, איזון בין הצורך באקדח גדול יחסית (אחיזה נוחה יותר לכף יד גדולה) לבין הצורך בהסלקה מלאה. יש לתת קדימות לשיקולים המהותיים יותר ולבחון את היתרונות והחסרונות של כל אקדח ביחס אליהם.

סיכום

תהליך בחירת אקדח לנשיאה אישית חייב להיות אישי, ולהתחשב בשיקולים אשר יבטיחו התאמה אישית. בהקשר זה, ההחלטה הטובה ביותר תמיד תהיה ההחלטה המתאימה ביותר.

. . . . .
חומרים משלימים

 

משוב
11110
תגובה
  1. מאמר מצוין. כל כך נכון – כל אחד והכלי שמתאים לו כמו כפפה ליד וממלא את הייעוד שלו.

תגובה חדשה