fbpx
קורות חיים

 

הקדמה

6, 5, 4, 3, 2, 1, דלג…

ברוב הסרטונים בהם תרצו לצפות, תקדים את התוכן פרסומת אשר תאלצו לצפות בה למשך שניות אחדות. בתחתית המלבן, תתחיל הספירה לאחור – '6, 5, 4, 3, 2, 1, דלג'. לחיצה אחת והפרסומת תדולג.

שאלה: בחמישים הכניסות האחרונות שלכם לסרטונים, בכמה מקרים בחרתם להמשיך לצפות בפרסומת במלואה?

תשובה: סבירות גבוהה שבחרתם להמשיך לצפות בפרסומת במלואה במקרים בודדים בלבד, בכמות הנושקת לאפס.

הפרסומת הייתה חייבת, בתוך שניות אחדות, לתפוס את הקשב ולהצית את הסקרנות. אחרת – 'דלג'.

מסמך קורות חיים נדרש לתפוס את הקשב ולהצית את הסקרנות באותה המהירות.

מחקרים מלמדים – פרק הזמן אותו מקדישים מגייסים לקריאה של מסמך קו"ח אחד הוא בין 6 ל-15 שניות בלבד.

והנה, שלב הכתיבה של מסמך קו"ח, מסמך אשר יוחזק בידי המגייסים למשך שניות אחדות בלבד, מזין אינספור מחקרים, מאמרים, מדריכים ומומחים. נדמה שזהו יחס בלתי פרופורציונלי.

אז למה זה כך?

  • מחזור קשב קצר – כאמור, מגייסים מקדישים לקריאה של מסמך קו"ח שניות אחדות בלבד. זהו מחזור קשב קצר בו ניתנת לנו הזדמנות אחת בלבד להאריך את פרק הזמן אשר יוקדש לו, ולזכות במחזור קשב חדש.
  • הצפה – לרוב, מגייסים מצויים תחת הצפה של קורות חיים, בטח למשרות ניהול אליהן הביקוש גבוה. נוכח זאת הם תשושים, מרפרפים, פסיביים. אנו נדרשים להיות מדויקים ומסקרנים.
  • שלב הסינון הראשון – במקרים רבים, קורות חיים הם שלב הסינון הראשון בתהליך הגיוס. קרב קצר של 0 ו-1, שלילי או חיובי, דלג או שמור, לסל המיחזור או להמשך טיפול.
  • שלב הסינון האגרסיבי – קורות חיים הם שלב הסינון האגרסיבי ביותר בתהליך הגיוס. אחוז הניפוי בשלב זה הוא הגבוה ביותר, ובהתאם, יחס ההמרה הוא הנמוך ביותר.
  • שלב חד כיווני – קורות חיים הם שלב חד כיווני בו אנו נתונים לקשב, להבנה ולפרשנות של המגייס, בלי אפשרות תגובה. להבדיל, בשלבים הבאים כגון הראיון הטלפוני, הראיון הפרונטלי, המבדקים ודומיהם, ישנה אפשרות לקבל משוב תוך כדי שיחה, ליזום התאמות, לחדד מסרים, לבאר סוגיות וכו'.
יסודות
  • ירי בודדת – מסמך קו"ח, בדומה לירי, יהיה מדויק ואפקטיבי יותר במצב בודדת. תחילה, יש לזהות את המשרה הרצויה, לנתח את פרסום הדרושים ולבנות גרסה מותאמת של מסמך קו"ח. החלופה, ירי אוטומט, לרוב תסתיים בהחטאה של המטרה. לצורך ההמחשה, קו"ח למשרה של מנהל יחידה במשרד ממשלתי יהיו שונים מקו"ח למשרה של קצין ביטחון ברשת אופנה.
  • מינימליזם – מסמך קו"ח נדרש להציג רק תוכן רלוונטי ורק תוכן מקדם. תוכן אשר נוסף רק לצורך ניפוח מסמך קו"ח מסיט את הקשב מהתוכן הרלוונטי והמקדם, ובידי מגייס מנוסה ומיומן אף יראה ניסיון קלוש לחזק פוזיציה נחותה או נקודות תורפה. בנוסף, יש לנקות תוספות מיותרות כגון תפקידים בלתי רלוונטיים, תחביבים, ציטוטים וכד'.
  • משוב – תנו את מסמך קו"ח שלכם לאחרים, למשך 15 שניות, ותבקשו מהם משוב גלוי, בלי פילטרים. נסו לברר איתם מהם המסרים אותם הספיקו לקבל ומהן הנקודות שהם היו משפרים. דייקו את המסמך בהתאם, שוב ושוב ושוב.
מבנה ויזואלי
  • דף אחד בלבד.
  • מקסימום 300 מילים. מסרים שהתקשית להציג ב-300 מילים, כנראה תתקשה להציג גם במילה ה-301 ואילך.
  • מסגרת נקייה, בלי שבלונות.
  • אחידות ויזואלית
  • שימוש נכון בתבליטים לצורך מבנה מסודר ונוח לסריקה.
  • גופן אחד בלבד. מומלצים: דיוויד, נרקיסים או אריאל. גודל 12+. שחור או כחול.
  • רווח שורות: 1.25+
  • שימוש נכון בהדגשה (Bold).
תוכן טקסטואלי
  • מבנה המסמך: ראשית, בלוק פרטים אישיים. שנית, בלוק תמצית. שלישית, הבלוק המקדם ביותר בהתאמה לתפקיד הרצוי (משתנה). דוגמה: במקרה בו פרסום הדרושים מלמד שאחת מבין דרישות החובה הראשונות היא שירות צבאי בתקן קצין בדרגה מסוימת, ציינו זאת בבלוק התמצית והקפיצו את בלוק השירות הצבאי לראש המסמך.
  • בלוק פרטים אישיים: חובה לציין שם מלא, מקום מגורים (במקרה בו אתם גרים ביישוב בלתי מוכר, ציינו שם של יישוב מוכר קרוב), פרטים להתקשרות. ניתן להוסיף שנת לידה ומצב משפחתי.
  • בלוק תמצית: לתפיסתי, הבלוק החשוב ביותר במסמך. לרוב, בלוק התמצית מקבל את מחזור הקשב הראשון של המגייסים, אותן 6 השניות הראשונות והאחרונות שבהן ניתנת לנו אפשרות לזכות במחזור קשב נוסף מהם. התמצית היא טיזר בן 4-3 שורות בלבד בו אנו נדרשים להציג בפני המגייסים את ההתאמה שלנו לתפקיד ואת היתרונות היחסיים שיש ברשותנו. התמצית חייבת להיכתב מחדש לפני כל שליחה, בהתאמות הרלוונטיות לפרסום הדרושים. מומלץ להשתמש במילים זהות או דומות למילים בהן השתמש המגייס בפרסום הדרושים, ובכך להבליט את ההתאמה שלנו לתפקיד הרצוי.
  • סדר כרונולוגי הפוך. תחילה ההווה, אל הפריט הרלוונטי האחרון. דוגמה: בבלוק ההשכלה, בוגר תואר ראשון ישמיט את השורה אודות בית הספר התיכון.
  • יציבות – מסמך קו"ח חייב להקרין יציבות שהרי זו אחת התכונות הרצויות ביותר בכל תפקיד. התחלתם לימודי תואר ויזמתם הפסקה אחרי שנה כדי להתרכז במשרה הנוכחית? מוטב להשאיר אותם בחוץ. החלפתם תפקידים באותה חברה, גם במסגרת קידום – מוטב לאחד אותם באותה השורה.
  • אמינות – מסמך קו"ח חייב להקרין אמינות. יש להציג תוכן ונתונים אמיתיים בלבד שהרי כל אחד מהם ייבדק בשלבים מאוחרים יותר בתהליך הגיוס. בנוסף, אסור להשאיר חורים בלתי מוסברים אותם המגייסים יתפסו כניסיון הסתרה של אינפורמציה.
  • להדגיש יתרונות יחסיים בהתאמה לתפקיד הרצוי, כגון גופים, תפקידים, יציבות, השכלה, הצטיינות, ממליצים וכו'.
  • שמות תפקידים מותאמים וברורים. דוגמה: בחברות אבטחה תפקיד דומה הוא של מנהל אזור, מנהל פרויקטים, מנהל לקוחות, מנהל שירות, מפקח וכד'. ריבוי של שמות שונים לתפקיד דומה. במקרה של פניה לתפקיד כזה, השתמשו בשם בו השתמשה החברה בפרסום המשרה.
  • Over/Under Qualified – ניסיון בחברות גדולות או בתפקידים בכירים, השכלה גבוהה וכד', יכולים להיות חרב פיפיות. יש בהם כדי לחזק את היוקרה שלנו, אבל גם כדי להטיל ספק במידה בה אנו מתאימים לתפקיד הרצוי. חשוב לזכור, המגייס מחפש את האדם המתאים ביותר, להבדיל מהאדם הטוב ביותר.
  • בלי תוספות מיותרות (בלי תמונה, בלי תחביבים וכו').
  • חובה הגהה כפולה, של הכותב ושל אדם נוסף. שגיאות כתיב והקלדה הן אחד המוקשים המחמירים ביותר.
שליחה
  • יש לשלוח קובץ Word או PDF בלבד.
  • רצוי: ימים ראשון וחמישי בסביבות 08:00. בימי חול בסביבות 11:30 או בסביבות 15:00.
  • בלתי רצוי: בין יום חמישי בצהריים לבין ראשון בבוקר. אחרי 00:00. אחרי שהפרסום הוקפץ.
סיכום

מסמך קורות החיים הוא הכלי הנפוץ ביותר בתהליך חיפוש משרה חדשה. לפיכך, חשוב שהוא יהיה ברמה גבוהה וישרת אותנו נאמנה מול המגייסים.

בהצלחה.

 


 

 

משוב
412

תגובה חדשה